Sfaturi utile pentru o fotografie de produs reușita.

Foto: Adrian Ionita
Making-off: Foto – Adrian Ionita
08/09/2017
Show all

Sfaturi utile pentru o fotografie de produs reușita.

Sfaturi utile pentru o fotografie de produs reușita.

Câteva noțiuni foto esențiale pentru orice vînzător online

Sfaturi utile pentru o fotografii de produs. Indiferent că ești extrem de pasionat de fotografie sau vrei doar să îți pozezi produsele fără prea multe detalii tehnice, există o serie de elemente pe care nu le poți ignora dacă vrei să îți prezinți într-un mod cât mai eficient produsele. Incepem cu o serie generala de notiuni introductive.

Provocarea online e mai mare tocmai pentru că presupune a lua o decizie de cumpărare pe baza unei fotografii văzute, astfel că imaginile de produs reprezintă un mare capitol al fotografiei comerciale și pun accentul pe redarea cât mai realistă și exactă a diverselor obiecte, fie că vorbim despre bijuterii sau alte accesorii, haine, decorațiuni diverse șamd.

În mod ideal, ar trebui sa ai în echipă un fotograf care să îți realizeze acele imagini perfecte, atât din punct de vedere tehnic, cât și compozițional. Cu toate acestea, dacă deocamdată nu poți aloca un buget pentru asta, sau dacă pur și simplu se întâmplă să îți placă fotografia, poți opta întotdeauna pentru a realiza chiar tu acele imagini, bazându-te pe un aparat de fotografiat bun și o serie de accesorii care îți vor face viața mai ușoară în acest demers. Nu știi de unde să începi? Iată câteva sfaturi utile:

1. Cunoaște-ți echipamentul și setările de bază ale acestuia, dar și câteva noțiuni elementare de fotografie.

Citește manualul aparatului și al obiectivului sau blițului. Învață câte ceva despre expunere, diafragmă și timp de expunere, ISO, balans de alb și modurile aparatului de fotografiat (fără aceste noțiuni îți va fi mai greu să înțelegi de ce anumite fotografii ies mai bine și altele nu, de ce unele au fundalul blurat, de ce există tente albăstrui sau gălbui în imagini șamd) Intersează-te despre accesoriile care ți-ar fi utile pentru fotografia de produs: blițuri externe, un cort de lumină, diverse fundaluri, props pentru a fi cât mai creativ etc. ( nu toate sunt neapărat scumpe și în plus, poți fi inventiv pentru început, cumpărând de exemplu un cort de lumină și ajutându-te în primă fază de niște veioze sau alte lumini din casă în locul blițurilor. Cu timpul însă, e posibil să îți dorești un echipament cât mai complet pentru fotografia de produs.) Compoziția e și ea importantă, iar regulile de compoziție din fotografie se aplică cu succes indiferent de genul abordat.

2. Nu uita că elementul primordial este lumina.

Fie lumină naturală, fie artificială, aceasta joacă un rol cheie în orice tip de fotografie, iar fotografia de produs nu face excepție. Dacă ai un spațiu cu fereste mari și soare mult în timpul zilei ești cu adevărat norocos și poți încerca să te folosești cât mai mult de lumina naturală. În caz contrat, vei avea nevoie de lumini artificiale. Oricum ar fi, soluții se găsesc.

De asemenea, dacă nu îți dorești folosirea unor fundale neutre, poți apela oricând la plasarea produselor în iarbă sau pe lemn, folosindu-te astfel de lumina naturală și natura înconurătoare în locul unei încăperi cu masa sau cort de produs și blițuri.

3. Mare atenție la umbre!

În general ne dorim umbre fine în fotografia de produs, care să nu distragă atenția de la subiect și care să ofere pe de altă parte o anumită profunzime cadrului.

Umbrele tari apar atunci când dimensiunea sursei de lumină este mic în comparație cu dimensiunea subiectului. Invers, umbrele moi sunt create atunci când dimensiunea sursei de lumină este mai mare decât subiectul fotografiat.

Pentru fotografiile de produs, accentul ar trebui sa fie întotdeauna pus pe obțierea de umbre moi, pentru a un rezultat cât mai bun și imagini plăcute.

4. Utilizează trepiedul!

Probabil unul dintre accesoriile indispensabile în cazul fotografiei de produs, trepiedul îți permite să folosești timpi de expunere mai lungi dar să eviți în același timp a avea fotografii mișcate.

În plus, trepiedul îți va permite abordarea de unghiuri și perspective inedite iar dacă îl însoțești și cu o telecomandă pentru a declanșa aparatul de la distanță, vei putea să te miști în voie și să intervi asupra scenei aranjate (props, ordinea elementelor, adăugarea de produse în imagine etc.)

5. Fundalul alb nu dă greș niciodată

Poate că uneori ai o altă viziune despre cum vrei să îți prezinți produsele, însă în cele mai multe cazuri, un fundal alb curat arată cel mai bine, accentul fiind pus pe obiectul în sine și nu pe alte elemente.

O masă de produs sau cortul de lumină sunt ideale în acest caz, dar până una alta poți improviza și cu un fundal de carton îndoit, pentru a creea o curbă. Faptul ca masa de produs e curbata de exemplu ajută mult, întrucât nu dezvăluie niciun orizont, doar un fond curat și plăcut. Produsul va fi astfel centrul de interes în fotografie și singurul element care va capta atenția privitorului.

Iar dacă ai de fotografiat produse deschise la culoare, poți apela cu încredere la un fundal negru, contrastul va fi în acest caz mare și din nou, produsul va fi evidențiat așa cum merită.

6. Caută perspective inedite, experimentează!

Indiferent dacă apelezi la un fotograf sau îți fotografiezi singur produsele, adevărul e că nimeni nu îți cunoaște produsele mai bine decât tine. Astfel, când faci fotografii, optează pentru unghiuri neobișnuite și puncte unice de vedere.

Spune o poveste cu imaginile pe care le capturezi, în timp ce accentuezi trăsăturile produslui. Scoate în evidență detaliile cele mai importante și nu uita că scopul este transmiterea identității vizuale a produsului fotografiat, astfel încât privitorul să își poată forma o opinie și apoi să facă o achiziție.

Folosește-te de diverse alte elemente, caută fundaluri neobișnuite, utilizează texturi sau materiale inedite pentru fundal șamd

7. Arată, nu spune doar în cuvinte!

Poate vinzi același produs pe roșu, verde și negru. Nu pune asta doar în scris, arată-i clientului. Un set de fotografii care arată varietatea de culori vor face produsul mai atractiv. Mai mult, îți permite să te joci mai mult, combinând produsele chiar și între ele, mai ales dacă vorbim de culori complementare.

E mult mai simpatic și plăcut pentru privitor decât să vadă o sigură fotografie și lângă să citească anuntul ”de asemenea disponibil și pe verde sau negru”.

8. Citește, inspiră-te și exersează!

Sunt numeroase siteuri de microstock de unde te poti inspira, dar și articole sau cărți despre domeniul fotografiei de produs. De asemenea, gasesti nenumarate decorațiuni diverse, numai bune de folosit pe post de props sau pentru a spori efectul fotografic și pentru a scoate în evidență produsele tale.

E bine să ai în vedere noutățile și să aplici ceea ce simți că te inspiră și se potrivește cu ceea ce faci. Iar în timpul liber exersează! Nu degeaba se spune că repetiția este mama învățăturii. Repetă, joacă-te, experimentează și rezultatele nu vor întârzia să apară.